سی پی یو 2667V3

قیمت سی پی یو 2667V3


نصب CPU سرور اچ پی مدل DL380 G9

نصب CPU برروی سرور با وجود اینکه کاری ساده می باشد اما به دلیل حساسیت بالا کار و همچنین قیمت بالای تجهیزات سرور به خصوص قیمت CPU امریست حساس، و تعویض CPU یا اضافه کردن پردازنده جدید به یک سرور کاریست که نیاز به دقت بالا دارد و هرچه تجربه کاربر افزوده بشود امکان بروز خطا کاهش می یابد، در خصوص آموزش نصب CPU سرور hp نیز همین موضوع صادق بوده و تجربه و تکرار انجام این امر می تواند موجب رفع حساسیت این موضوع بشود، بهرحال پین اتصال CPU به مادربرد سرور hp بسیار حساس بوده و باید نهایت دقت برای آسیب ندیدن برد اصلی سرور hp انجام داد.

توجه داشته باشید که به علت اینکه تمامی مدارهای طراحی شده برروی مادربرد، در انتهای کار برای اینکه CPU بتواند آنها را کنترل کند به صورت PIN های بسیار حساس و با تعداد بالا ، در یک نقطه از مادربرد جمع می شوند و پردازنده برروی آن پین ها قرار میگیرد که اصطلاحا به آنها پینِ CPU می گویند.پس در نظر داشته باشید که در هنگام نصب CPU تا جای ممکن حساسیت بالایی را مد نظر قرار دهید و تمامی این اقدامات را بسیار آرام و آهسته انجام دهید تا از بروز خطا جلوگیری شود، چرا که اولین خطا ممکن از به از دست رفتن مادربرد یا بروز آسیب جدی به سخت افزار سرور منجر شود.

در نظر داشته باشید که اگرچه ویدیو حاضر برروی سرور اچ پی DL380 G9 ضبط شده است اما با این روش برروی بخش زیادی از انواع سرور hp در نسل های مختلف می توان اقدام به نصب CPU انجام داد. نکته دیگر این است که سرور معرفی شده قابلیت پشتیبانی از CPU تولید شرکت اینتل را دارد.

برای نصب CPU برروی سرور اچ پی باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داد:

نکات قبل از خرید CPU:

توجه داشته باشید که برای سرور های مختلف نسل ها و مدل های خاصی از پردازنده قابل نصب هستند. اگر پردازنده جدید میخواهید برای سرور خود انتخاب کنید به این نکته توجه فرمایید و یا با دریافت راهنمایی از کارشناسان ما از طریق ارتباط تلفنی و یا واتساپ به صورت رایگان مشاوره تخصصی دریافت نمایید که چه CPU جوابگوی نیاز شما می باشد و آیا آن مدل با سرور شما سازگار است یا خیر. علاوه بر اینکه به نوع مادربرد و نسل سرور hp باید دقت کرد که CPU متناسب با همان نسل را به روی سرور نصب کنید ، باید توجه داشته باشید که مدل های متفاوت CPU با نوع خاصی از RAM می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، به عنوان مثال:
برروی سرور اچ پی مدل DL380 G9 می توان از دو نسل مختلف CPU استفاده کرد : CPU Intel XEON E5-26xx V3   و   CPU Intel XEON E5-26xx V4
این دو مدل پردازنده هر کدام بهترین عملکرد خود را با مدل های مشخصی از RAM ارائه خواهند کرد بدین ترتیب که 
با CPU نسل V3 بهتر است از RAM با سری 2133 استفاده کنید و همچنین با CPU نسل V4 بهتر است از RAM با سری 2400 استفاده نمایید.

با این اوصاف باید در نظر داشته باشید که ممکن است نیاز باشد به همراه خرید CPU اقدام به خرید RAM هم بکنید ، مثلا اگر بخواهید نسل CPU روی سرور را از نسل V3 به نسل V4 تغییر دهید و قبل از ارتقا برروی سرور RAM 2133 نصب بوده باشد، برای دریافت بالاترین عملکرد CPU جدید باید از RAM 2400 استفاده نمایید (توجه کنید که CPU V4 با RAM 2133 کار خواهد کرد ولی بهترین عملکرد خود را همان طور که اشاره شد با RAM 2400  دارد)

حالت دیگری که پیش می آید این است که شما برروی یک مدل از سرور مثل سرور اچ پی DL380  G9 که قابلیت نصب دو پردازنده دارد فقط و فقط یک CPU داشته اید و حالا نیاز به افزایش تعداد CPU خود دارید، در این حالت شما نمی توانید از هر CPU که فکر می کنید مناسب است استفاده کنید ، بلکه باید CPU با مدل و نسل دقیقا مشابه CPU موجود خود را تهیه و در کنار آن برروی سرور نصب نمایید. به عنوان مثال اگر در حال حاضر برروی سرور اچ پی CPU  2650 V3 نصب است، برای افزودن پردازنده دوم نیز باید دقیقا CPU 2650 V3 تهیه نمایید.

در این حالت نیز در نظر داشته باشید که یا باید تعداد RAM برای اتصال برروی اسلات RAM متعلق به پردازنده دوم خریداری کرده و جهت استفاده CPU دوم در اسلات های مناسب نصب نمایید و یا اگر می خواهید از RAM های قبلی موجود برروی سرور استفاده نمایید باید نحوه چینش آن RAM ها را تغییر دهید و با روش استاندارد نصب RAM برروی سرور اچ پی ، این جابجایی را انجام دهید. (جهت مشاهده ویدیو آموزش روش صحیح نصب RAM برروی سرور اچ پی اینجا کلیک نمایید.)

همچنین نکته بسیار مهم این است که در صورتی که بخواهید CPU دوم به سرور اضافه کنید ، باید ضمن خرید CPU مناسب، اقدام به خرید Heatsink و ماژول مناسب FAN متناسب با مدل سرور خود نیز بنمایید، شما همواره می توانید جهت دریافت مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.

نکات قبل از نصب CPU بروی سرور:

در ابتدا از سلامت ظاهری پردازنده و اینکه CPU خریداری شده دارای ضربه خوردگی و یا شکستگی و خراش ریز برروی قسمت طلایی رنگ و برد اصلی خود نباشد اطمینان حاصل نمایید. 

اقدام به پاک کردن غبار و یا ذرات ریز موجود برروی قسمت برد CPU بنمایید چرا که سلول های موجود برروی برد پردازنده عیناً بروی یکی از پین های مادربرد در محل اتصال CPU به مادربرد قرار میگیرند و اگر کوچکترین مانعی در مسیر این اتصال وجود داشته باشد ممکن است منجر به این شود که آن مدار در کنترل CPU قرار نگیرد و یا به درستی کار نکند و بعد از گذشت مدتی منجر به بروز مشکلاتی شود که نیاز به خاموش و از مدار خارچ شدن سرور چهت پیدا کردن مشکل و در نهایت پاکسازی برد پردازنده جهت رفع مشکل شود و این اتفاق کوچک و گاهاً بی اهمیت سرویس دهی یک نرم افزار را می تواند مختل کند پس به آن توجه کنید. 

با همین توضیحات باید محل پین های مادبرد نیز عاری از هرگونه گرد و غبار یا ذرات آلودگی باشد پس با احتیاط فراوان نصبت به رفع الودگی از آن محل اقدام نمایید.

در اینجا نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که جهت کاهش ریسک آسیب به برد اصلی مادربرد از کارشناسان و متخصصان حوزه سخت افزار شرکت DDR کمک بگیرید و احتمال وقوع خطا را کاهش دهید.

علاوه بر این مشکلات توجه داشته باشید که وجود خاک می تواند موجب آسیب جدی به مادربرد و تجهیزات سرور بشود بنابراین همواره رفع آلودگی از سرور را به صورت دوره ای در دستور کار قرار دهید.

نکات نصب CPU برروی سرور:

برای نصب CPU برروی سرور اچ پی DL380 G9 می توانید از نکات ویدیو زیر استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید که اصول نصب پردازنده برروی سرور برای اکثر مدل ها یکسان می باشد و با این ویدیو می توان بر روی بخش گسترده و متنوعی از نسل های مختلف سرور hp اقدام به نصب CPU کرد.

نکات نصب CPU برروی سرور:

بعد از نصب موفقیت آمیز CPU برروی سرور حتماً حتماً توجه داشته باشید که قسمت فلزی CPU را با مقداری مناسب از خمیر سلیکون آغشته نمایید و سپس HeatSink متناسب با نسل CPU خود را برروی آن نصب نمایید و تعداد مناسب ماژول فن را به سرور اضافه کنید.

به عنوان مثال برای مدل DL380 G9 شما برای CPU اول نیاز به 4 عدد ماژول فن و برای CPU دوم نیز به دو ماژول فن نیاز دارید تا بتواند پردازنده و سرور شما را در کاهش حرارت کمک کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!