پاور سرور اچ پی HPE POWER SUPPLY 460W

پاور سرور اچ پی HPE POWER SUPPLY 460W


بررسی پاور سرور hp و ویژگی Redundancy

سرور نیز مانند هر کامپیوتر دیگر برای تامین نیروی مورد نیاز خود به قطعه ای تحت عنوان پاور نیاز دارد اما برحسب مورد استفاده ای که از سرور می شود و ضریب اطمینانی که برای در مدار بودن سرور در شبکه جهت ارائه سرویس وجود دارد، می بایست کلیه سخت افزار سرور از کیفیت و طول عمر بالا برخوردار باشند و پاور سرور نیز به همین ترتیب باید کیفیت لازم را داشته باشد. علاوه بر اینها شرکت hp به عنوان رهبر بازار تولید تجهیزات سرور از نسل های اولیه محصولات سرور خود ویژگی را برروی سخت افزار سرور ایجاد کرده بود به عنوان Redundancy، در ادامه بیشتر در مورد ویژگی پاور سرور hp و آموزش نصب power سرور hp در خدمت شما هستیم.

Redundancy در لغت به معنای افزونگی می باشد، بدین معنی که از یک شی واحد دو یا چند نمونه وجود داشته باشد، در اینجا نیز یعنی از یک مدل پاور بیش از یک عدد برروی سرور داشته باشید. اما نکته مثبت در کجاست و چه کارکردی دارد؟

به عنوان مدیر سیستم یا مسئول شبکه وظیفه ی شماست که در حداکثر مواقع سرویس های مورد نیاز مجموعه در حال فعالیت بوده و تا جای ممکن سرویسی از مدار خارج نشود. طبق آمار یکی از اصلی ترین عوامل اختلال در سرویس های شبکه ، نوسان برق می باشد. با داشتن دو عدد پاور برروی یک سرور عملا می توان از دو منبع برق متفاوت برروی سرور بهره برد تا اگر یکی از این دو منبع دچار مشکل شد، پاور دیگر به منبع برق دیگر که دچار مشکل نشده است متصل است. ضمن اینکه سرور hp به گونه جریان ورودی از دو پاور متصل به سرور را مدیریت می کند که اگر یکی از این دو غیر فعال بشود، سرور قطع برق را احساس نکند و به فعالیت خود ادامه بدهد. این معنای واقعی افزونگی یا Redundancy دز سطح سخت افزار و در این مثال برای power سرور hp می باشد.

بهترین حالت برای این سناریو این است که یکی از دو پاور به برق شهر و به عبارتی جریان اصلی برق متصل باشد و پاور دیگر به منبع برق بدون نوسان UPS متصل باشد. بدین ترتیب از اثرات مخرب نوسان برق برروی سرور نیز جلوگیری می نمایید.

در اینجا باید به چند نکته اشاره کرد: در گام اول باید توجه داشته باشید که تمامی مدل ها یسرور hp از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند اما کلیه سرور های قدرتمند در مدل های DL360 , DL380 , DL560 , DL580 , ML350 از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

نکته دوم این است که برخی مدل های سرور قابلیت نصب بیش از دو عدد پاور را دارا می باشند مانند : DL560 , DL580 که چهار عدد پاور را پشتیبانی می کنند.

نکته سوم: حتما و حتما دو ( یا چهار ) پاور متصل شده به سرور باید از یک مدل و پارت نامبر و با قدرت مشابه باشند، به عنوان مثال: برروی سرور DL380 G8 اگر از یک پاور با قدرت 750W سری GOLD استفاده می شده است و میخواهید پاور دوم را اضافه کنید باید پاور 750W از سری GOLD تهیه بکنید.

در اینجا باید به این مورد اشاره شود که پاور در سرور hp از سری قطعاتی است که می تواند به صورت HOT-PLUG مورد استفاده قرار بگیرد و برای تعویض آن و یا اضافه کردن پاور به سرور نیاز به خاموش کردن سرور نمی باشد.

در ادامه با ما همراه باشید با ویدیو طریقه متصل کردن POWER 500W به سرور اچ پی DL380 G9

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!