HPE 300GB 10K 6G SFF

HPE 300GB 10K 6G SFF


مشخصات هارد دیسک سرور ، وجه تمایز آن با هارد دیسک کامپیوتر معمولی

مشخصات هارد دیسک سرور به گونه ای است که به طور کامل متفاوت از هارد دیسک یک سیستم معمولی در نظر گرفته می شود، به این نحو که شما برای تامین فضای ذخیره سازی اطلاعات برروی یک سرور باید به سراغ مدل های خاصی از هارد دیسک بروید و هزینه ای بسیار متفاوت و چندین برابر هزینه ای که برای خرید هارد دیسک معمولی نیاز است را صرف نمایید.

دلیل این که هارد دیسک سرور گران تر و دارای تکنولوژی متفاوت با هارد دیسک کامپیوتر معمولی است در چیست؟

در مقالات قبل چه در حوزه تعریف شبکه و زیرساخت فناوری اطلاعات و چه در حوزه تعریف سرور و ویژگی های آن به این نکته ی بسیار مهم اشاره کردیم که مهمترین دارایی هر مجموعه اقتصادی اطلاعات موجود در آن مجموعه است و امروزه به علت گسترش اطلاعات به واسته شبکه و اینترنت از یک طرف و همچنین افزایش حجم اطلاعات از طرف دیگر ، نیاز به ذخیره سازی این سرمایه معنوی برروی تجهیزاتی است که قدرت اتکا بالایی داشته باشند و اطمینان کاربر برای ذخیره سازی اطلاعات خود برروی آنها قابل تامین باشد. بنابراین به سرور و سایر تجهیزات ذخیره سازی نیازمند هستیم. از طرفی همانطور که اشاره شد باید بتوان با ضریب اطمینان بالایی به تجهیزات سرور و تجهیزات ذخیره سازی اطمینان داشت. پس باید هارد دیسک سرور که اولین قسمت از زنجیره فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای اهداف ما است، دارای کیفیت بسیار بالایی در سخت افزار باشد تا علاوه بر طول عمر بالا قدرت ارائه سرویس به صورت مداوم با کمترین میزان خطا و از دست رفتن سرویس را داشته باشد. امری که برای تولید سخت افزار هارد دیسک کامپیوتر معمولی به این اندازه دارای اهمیت نیست.

در کنار این تفاوت اصلی هارد دیسک سرور مشخصات دیگری نیز دارد که در راستای ارائه سرویس با کیفیت و قدرت حداکثری است. در ادامه مقاله به ارائه مشخصات هارد دیسک سرور می پردازیم.

ابعاد :

در سرور های مختلف که توسط تولید کنندگان مطرح همچون hp ، Dell ارائه می شوند، برای نیازهای مختلف سرور با ابعاد متفاوت و ویژگی های ظاهری متغیر تولید می کنند. تفاوت ظاهر و ابعاد سرور ها به این علت است که با معماری ظاهر جدید، مادربرد سرور بتواند از سخت افزار های متفاوتی پشتیبانی کند و قابلیت اتصال آنها را تامین کند، به عنوان نمونه 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!