نحوه تشخیص cpu اصل

نحوه تشخیص cpu اصل


تفاوت CPU اینتل PU و ES

شرکت اینتل به عنوان بزرگترین تولید کننده پردازنده مبتنی بر معماری IBM x86 و IBM x64 در دنیا، همانند هر تولید کننده تجهیزات سرور و کامپیوتر در دنیا سعی میکند قبل از ارائه محصول جدید در بازار تا حد امکان تمامی جوانب آن محصول را مورد بررسی قرار دهد تا محصول با بالاترین کیفیت را وارد بازار کند. در طی مراحل ارائه یک محصول جدید نسخه های مختلفی از طرح اولیه آن محصول تولید می شود و بعد از مشخص شدن ایرادات و رفع آنها نسخه های بعدی جایگزین می شود و تست می شود تا در نهایت محصول اصلی ارائه شود، در طی این مراحل هر کدام از محصولات در هر فاز یک نام منحصر به فرد برای خود دارد که مشخص کننده این است که آن محصول در کدام مرحله از فرآیند تولید قرار گرفته است. پس باید توجه کنید که CPU اصل خریداری کنید و برروی سرور خود نصب کنید. حال باید بررسی کنیم که هر کدام از نام های PU و ES به چه معنی هستند.

چنین نام گذاری در حوزه تولید نرم افزار نیز به کار می رود و احتمالا به گوش شما خوره است که نرم افزار نسخه آلفا ، نرم افزار نسخه بتا تولید می شوند و پس از تست های مرحله به مرحله نسخه نهایی برای مشتری ارائه میشود. در مراحل تولید پردازنده اینتل نیز چنین نام گذاری وجود دارد ، بعد از طراحی تکنولوژی جدید تولید CPU نسخه اولیه تحت نام Engineering Sample یا ES ارائه می شود. این نسخه برای شرکت های سخت افزار مانند تولید کنندگان RAM یا Power و مادربرد ارسال میشود، تا مورد تست و بررسی تحت شرایط آنها نیز قرار بگیرد، همچنین تولیدکنندگان نرم افزار نیز عملکرد و ویژگی های ادعا شده توسط شرکت اینتل برای محصول مورد نظر را نیز بررسی می کنند. گزارش عملکرد از چنین شرکت هایی جمع آوری شده و ایرادات مشاهده شده رفع می گردند و نسخه دیگری تحت عنوان QS نیز تولید میگردد ، مجدد تست های مورد نظر برروی محصول ارائه شده انجام می شود و در نهایت پس از رفع تمامی ایرادات نسخه نهایی تحت عنوان Product Unit یا PU روانه بازار می شود. در حوزه پردازنده مخصوص سرور یا CPU سرور میخواهیم روشی به شما نمایش بدهیم که به راحتی بتوانید متوجه تفاوت هر کدام از محصولات بشوید. پردازنده اینتل مخصوص سرور تحت نام CPU Xeon دسته بندی می شوند و باید توجه داشته باشید که CPU Xeon PU با CPU Xeon ES تفاوت ظاهری ندارند و نام درج شده برروی هر دو محصول یکسان می باشد.

قاعدتا محصولات موجود در بازار کشور ما به عنوان مصرف کننده نسخه اصل CPU یا نسخه نهایی باید از مدل CPU PU باشد اما در بازار سرور مشاهده شده است که گاهاً CPU غیر اصل یا ES (CPU که شرکت اینتل تولید کرده است ولی نسخه نهایی محصول نیست و جهت فروش تولید نشده است و صرفا برای تست سخت افزار می باشد.)نیز در بازار وجود داشته است.از آنجا که هر دو محصول تولید شرکت اینتل هستند همانطور که اشاره شد تفاوت اصلی در این است که CPU اصل یا PU نسخه ای است که ایرادات CPU ES در آن رفع شده است.

زمانی که صحبت از تشخیص این دو مدل CPU به میان می آید، باید در نظر بگیریم که بدون داشتن تفاوت ظاهری نیاز به روش دیگری وجود دارد، شما می توانید با نصب نرم افزار HWinfo برروی سیستم عامل ویندوز و بررسی پردازنده خود توسط این نرم افزار متوجه مدل CPU خود بشوید. در ویدیو زیر روش استفاده از نرم افزار HWinfo برای تشخیص اصالت CPU متصل برروی سرور را به شما نمایش می دهیم. شما می توانید با این روش در هنگام خرید سرور hp از سلامت و اصالت CPU خود اطمینان حاصل کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!