ریموت به سرور به اچ پی از طریق کنسول

ریموت به سرور hp بدون نیاز به سیستم عامل از طریق iLO

ریموت به سرور hp نیاز به سیستم عامل ندارد،یعنی به راحتی و بدون در اختیار داشتن موس و کیبرد و مانیتور ، می توانید به سرور hp خود متصل شوید و تصویر مانیتور سرور خود را برروی پورت iLO سرور hp دریافت کنید. اما چطور؟ اگر مقالات قبلی ما درباره iLO چیست و امکاناتی که سرور hp از طریق مکانیزم iLO به کاربر یا ادمین سیستم ارائه می دهد مطالعه کرده باشید می دانید که سرور hp از طریق پورت iLO علاوه بر اینکه ساختاری برای مانیتور کردن سخت افزار سرور و بررسی سلامت آنها ارائه می کند، ابزار دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد که از طریق آن می توانید به سرور hp خود ریموت بزنید.

اما چرا عنوان می شود که این فرآیند در سرور hp بدون نیاز به سیستم عامل امکان پذیر است؟ از آنجایی که iLO یک چیپ برروی مادربرد اچ پی است که با استفاده از ارتباط گرفتن با Firmware نصب شده روی سخت افزار های موجود روی سرور، آنها را کنترل و وضعیت سلامت آنها را بررسی میکند ، پس برای دسترسی به پورت iLO نیاز نیست که سیستم عامل درگیر بشود به عبارت دیگر iLO سرور اچ پی مستقل از سیستم عامل است.

شما این امر را در هنگام روشن شدن سرور و در صفحه POST که هنوز کنترل سخت افزار توسط BIOS به سیستم عامل منتقل نشده است ، می توانید مشاهده کنید. زیرا در همین مراحل است که IP iLO به شما نمایش داده می شود و یا می توانید وارد محیط Intelligent Provision بشوید (که این محیط هم توسط iLO ارائه و مدیریت می شود.) ، بنابراین اتصال به iLO مستقل از سیستم عامل است.

بعد از اتصال به iLO اگر به منو های مختلف آن آشنا باشید ، حتما با گزینه ای تحت عنوان Remote Console مواجه شده اید. با استفاده از این ابزار است که می توان ریموت به سرور hp را راه اندازی کرد حتا در شرایطی که سیستم عاملی نیست.

در محیط Remote Console روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که ما در ویدئو آموزشی خود از طریق HTML5 این ارتبط را با سرور برقرار کرده ایم. با این اقدام دریافت تصویر سرور hp به سرعت و تنها با باز کردن مرورگر امکان پذیر خواهد بود و از لحظه روشن شدن سرور می توانید بدون نیاز به مانیتور خروجی تصویر سرور hp را در اختیار داشته باشید، کنترل کلید های ورودی کیبرد را در تمامی مراحل POST و در BIOS و همچنین پس از ورود به Intelligent Provisioning در اختیار داشته باشید.

در ویدیو زیر می توانید نحوه دسترسی به ریموت سرور hp از طریق پورت iLO را مشاهده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!