HPE ILO 5

HPE ILO 5


معرفی کامل پورت iLO سرور hp

iLO چیست و چه نقشی در سرور اچ پی دارد؟ شاید اگر از این مکانیزم مخصوص سرور hp استفاده نکرده باشید یا نام آن را قبل از این نشنیده باشید اولین سوال همین باشد. هر تولید کننده سخت افزار سرور و تجهیزات سرور برای تنظیمات سخت افزاری که کاربر یا ادمین شبکه نیاز دارد، یکسری ابزار نرم افزاری به صورت پیش فرض ارائه میکند تا هم بتوان به وسیله آن، تجهیزات سرور را بررسی کرد و هم در صورت نیاز برای تعمیر سرور و عیب یابی سرور از اطلاعات آن استفاده کرد.شرکت hp نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات سرور و دیتاسنتر و دستگاه های ذخیره سازی برای محصولات خود مکانیزم iLO را برای رفع این نیاز مصرف کنندگان طراحی و پیاده سازی کرده است.به طور خلاصه باید گفت iLO یک مکانیزم برای کنترل و مانیتورینگ سرور اچ پی است که به صورت یک چیپست سخت افزاری برروی مادربرد محصولات سرور hp قرار گرفته است و از طریق پورت شبکه می توان به آن متصل شد و با ارتباط گرفتن با Firmwarre آن سرور را مدیریت کرد. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله  iLO چیست بیشتر با تعریف این مکانیزم  آشنا شوید.با ما همراه باشید با بررسی کارکرد iLO سرور hp و معرفی کامل پورت iLO.

اما حالا که می دانیم iLO چه چیزی است میخواهیم با استفاده از آن و روش کارکردن با این مکانیزم بیشتر آشنا شویم، در ادامه می توانید ویدئو معرفی کامل پورت iLO و بررسی منو های iLO و کارکرد هر کدام را مشاهده کنید.

برای اتصال به پورت iLO نیاز است که ابتدا با کابل شبکه به پورت iLO که در انتهای سرور hp به صورت جدا از سایر پورت های شبکه سرور قرار دارد،  متصل شده و آدرس IP به iLO اختصاص دهید:

به دو صورت می توان  IP را به پورت iLO تخصیص دهید 
1) از طریق DHCP : به این صورت که خود پورت iLO به صورت اتوماتیک آدرس IP را از DHCP سرور داخل شبکه دریافت می کند، و این IP در صفحه POST Screen سرور hp نمایش داده می شود.

2) در صفحه POST Screen با فشردن کلید F10 صفحه کلید وارد محیط Intelligent Provision شده و در آنجا در قسمت Perform maintenance وارد تنظیمات مربوط به iLO بشوید ، در iLO Configuration و در قسمت network setting می توانید IP address مورد نظر خود را برروی iLO سرور hp تنظیم نمایید.

بعد از تعیین آدرس پورت iLO و متصل کردن کابل شبکه به این پورت ، می توانید از طریق مرورگر سیستمی که به این آدرس دسترسی دارد IP پورت iLO سرور را تحت پروتکل https باز بکنید. در صفحه لاگین باید آدرس نام کاربری و رمز عبور جهت تایید دسترسی و ورود به مکانیزم iLO را وارد نمایید.اگر شما به عنوان مدیر سیستم قبلا این اطلاعات را در داخل قسمت تنظیمات مربروط به iLO در محیط Intelligent Provision تغییر نداده اید می توانید از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض سرور hp که با یک برچسب برروی بدنه سرور چسبیده است و منحصرا متعلق به سرور شما می باشد وارد محیط iLO بشوید.

پس از وارد شدن به محیط iLO می توانید از قابلیت های گسترده و منحصر به فرد سرور hp  استفاده بکنید. در ادامه می توانید ویدیو معرفی کامل پورت iLO را مشاهده بفرمایید.

لازم به ذکر است که بعد از معرفی کامل iLO و منو های آن می توانید با کاربرد iLO در عیب یابی سرور نیز آشنا شوید که می توانید از اینجا مقاله کاربرد iLO در گام به گام عیب یابی سرور آشنا شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!