نصب ویندوز روی سرور اچ پی

نصب ویندوز روی سرور اچ پی


آموزش نصب ویندوز روی سرور hp

نصب ویندوز روی سرور hp روش های مختلفی دارد اما باید بدانید که بر روی سرور علاوه بر اینکه می توان ویندوز نسخه سرور را نصب کرد می توان ویندوز نسخه کلاینت را نیز نصب کرد. همانطور که برای استفاده کردن از سرور در شبکه خود نیاز علاوه بر سخت افزار مناسب نیاز به سیستم عامل متناسب با سرویس هایی که میخواهید ارائه بشود و یا متناسب با نرم افزاری که قرار است برروی سرور نصب بشود، دارید. برای مدل های مختلف سرور hp در نسل های متفاوت با توجه به نوع تکنولوژی استفاده شده برای طراحی تجهیزات سرور و همچنین نوع RAID Controller هر سرور، مجموعه خاصی از سیستم عامل ها قابل نصب هستند. بنابراین قبل اقدام به نصب بررسی نمایید که آیا سرور موجود که در اختیار دارید از سیستم عامل خاصی که مد نظر شما می باشد پشتیبانی می کند و Driver سخت افزار آن متناسب با آن سیستم عامل توسط شرکت اچ پی تولید شده است یا خیر.

نکته مهم دیگر در خصوص نصب سیستم عامل برروی سرور باید به آن توجه داشته باشید فضای دخیره سازی مورد نیاز شما است. اگر مقالات قبلی ما را مطالعه کرده باشید مطلع خواهید شد که تفاوت اصلی یک سرور نصب به کامپیوتر معمولی این است که شما برروی سرور می توانید از مکانیزمی به عنوان RAID استفاده بکنید. با این مکانیزم شما قادر خواهید بود که حجم اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از دو یا چند هارد که در یک گروه قرار گرفته اند تامین کنید و این اطلاعات بین اعضا گروه به روشی که شما تعیین کنید به گونه ای تقسیم می شود که اگر یک یا تعداد بیشتری از اعضا گروه به هر دلیلی از مدار خارج بشوند، اطلاعات شما همچنان در دسترس باقی بماند. (برای مطالعه بیشتر در مورد RAID و انواع مختلف آن و کاربرد هر کدام اینجا کلیک نمایید.) به هر ترتیب باید توجه داشته باشید که قبل از اینکه بخواهید بررروی سرور خود سیستم عامل نصب نمایید نسبت به ایجاد RAID اقدام کرده سپس نصب سیستم عامل مد نظر خود را در پیش بگیرید.(به عنوان مثال می توانید برای مشاهده آموزش ایجاد RIAD 5 در سرور اچ پی اینجا کلیک نمایید.)

حال به که RIAD مورد نظر خود را ایجاد کردید می توانید برای نصب سیستم عامل اقدام نمایید. برای نصب سیستم عامل برروی انواع مختلف سرور اچ پی روش های مختلف وجود دارد ، اگر بخواهید این اقدام را به صورت دستی انجام دهید به طور کل دو روش وجود دارد.

1: استفاده از مکانیزم های خود سرور اچ پی 

2: نصب به صورت مستقیم از طریق دیسک سیستم عامل

روش اول: استفاده از مکانیزم Intelligent Provisioning یا استفاده از دیسک smart Start .

برای سرور های نسل G8 به بعد مثل DL380 G9 ، باید در صفحه POST Screen با فشردن کلید F10 وادر محیط Intelligent Provision شده و از طریق منو CONFIGURATION AND INSTALL نوع دیسک حاوی سیستم عامل خود را تعیین و مراحل نصب را به صورت اتوماتیک در پیش بگیرید. توجه داشته باشید که تمامی این امکانات برای سرور های قبل از نسل هشتم G8 توسط یک دیسک نوری بوتیبل به نام SMART START وجود داشته است که اگر از سرور های با نسل قبل از G8 کار می کنید باید از این دیسک نیز یک نسخه در اختیار داشته باشید.

در اینجا دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

نکته اول: پس از نصب سیستم عامل به عنوان مثال ویندوز برروی سرور اچ پی ، تمامی درایور ها نیز به صورت اتوماتیک نصب خواهند شد. 

نکته دوم: تمامی اطلاعاتی که برروی RAID مورد نظر شما وجود دارد توسط این مکانیزم به طور کامل حذف و اطلاعات موجود فرمت خواهند شد و بعد از آن نصب ویندوز (یا هر سیستم عامل دیگری) بر روی سرور اغاز می شود.

با توجه به این نکته اگر شما برروی RAID خود ، از قبل سیستم عاملی مانند ویندوز داشته باشید و حال بخواهید فقط ویندوز خود را مجدد نصب نمایید یا ورژن بالاتر از ویندوز را نصب نمایید ، استفاده از این روش علاوه بر پاک کردن درایو حاوی ویندوز (Drive C) سایر درایو های شما (کل هارد دیسک) را فرمت می کند. پس در استفاده از این روش نهایت دقت را داشته باشید.

روش دوم: نصب ویندوز برروی سرور اچ پی به صورت مستقیم.

پس از ایجاد RAID برروی سرور می توانید سیستم عامل ویندوز که سرور شما پشتیبانی می کند را از طریق دیسک نوری یا فلش بوتیبل کرده و به راحتی اقدام به نصب سیستم عامل خود بکنید.

توجه داشته باشید که با توجه به نسل های مختلف سرور اچ پی برای بوتیبل کردن فلش به صورت مناسب برای آن نسل ، روش مختلفی وجود دارد، برای نصب ویندوز روی سرور hp از نسل G8 به قبل باید نوع آماده سازی فلش بوتیبل برای سرور hp از نوع MBR باشد و برای نصب ویندوز روی سرور hp از نسل G9 به بالا باید فلش بوتیبل برای سرور hp از نوع GPT باشد تا سرور hp بتواند فلش مورد نظر را بوت کند.

(برای مشاهده روش صحیح بوتیبل کردن فلش برای سرور اچ پی در اینجا کلیک نمایید.)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!