کاربرد دکمه UID

دکمه UID در سرور hp چیست و چه کاربردی دارد

طراحان و مهندسان شرکت hp برای رفع نیاز مدیر سیستم و کاربر سرور امکانات متنوعی طراحی و در اختیار افرادی که با سرور hp کار می کنند قرار داده، برخی از این امکانات به صورتی نرم افزار است، مانند نرم افزار SSA که کنترل کننده و رابط گرافیکی کاربر و کنترلر RAID روی سرور hp است.سری دیگری از امکانات سرور hp پورت iLO است که ترکیبی از سخت افزار (چیپ iLO و پورت iLO می باشد) و نرم افزار (رابط گرافیکی iLO) می باشد و در نهایت امکانات سخت افزاری که روی بدنه سرور طراحی شده است تا کاربر و ادمین سرور بتواند راحت تر با سخت افزار سرور کار کند، یکی از ابزار های سخت افزاری که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم SID سرور hp است که در نسل های قبل از G8 وجود داشت ولی از نسل G9 به بعد از روی بدنه سرور hp حذف شد. حال در این مقاله میخواهیم یکی دیگر از ابزار های سخت افزاری سرور hp را معرفی کنیم که از نسل های قبل وجود داشته و آن دکمه UID می باشد. UID دکمه ای است که در جلو بدنه سرور hp در کنار چراغ status و دکمه Power سرور قرار دارد و با فشردن آن ، خود دکمه UID در جلو سرور و دکمه متناظر آن در قسمت انتهایی بدنه سرور hp یعنی کنار پورت شبکه سرور ، به رنگ آبی در می آیند و به نوعی چراغ آبی سرور hp می باشند.اما کاربرد دکمه UID چیست؟

دکمه UID در سرور G10

دکمه UID یا چراغ آبی سرور hp چه کاربردی دارد

تصور کنید که تعدادی سرور hp در اختیار دارید و تعدادی از آنها داخل یک رک قرار دارند، به هر کدام دو کابل برق برای دو پاور و تعدادی کابل شبکه مختلف برای اتصال سرویس های مختلف به شبکه متصل است،حال نیاز است که یکی از کابل های شبکه متصل به یکی از سرور ها را از سرور مورد نظر جدا کنید . اگر مسئول شبکه باشید و یا قسمت انتهایی رک را مشاهده کرده باشید می توانید تصور کنید که چه تعداد کابل رو به روی خود میبینید و فقط و فقط باید یکی را جدا کنید شما اگر به عنوان مسئول شبکه یا مدیر سیستم اشتباه کنید ممکن باعث خاموش شدن یک سرور بشوید و یا یک سرور را به صورت اشتباه از شبکه جدا کنید که این می تواند عواقب سنگینی داشته باشد زیرا اگر سرور مورد نظر در آن لحظه در مدار باشد و به عنوان مثال دیتا خاصی روی روی آن در حال درج شدن باشد با قطع شدن کابل شبکه به صورت ناگهانی ارتباط سرور فوق قطع می شود و کلیه دیتا در حال انتقال از بین می رود، پس باید نهایت دقت را داشته باشید که کابل درست را از سرور درست انتخاب کنید. این کار را می توان با هدایت یک کشتی در دریای تاریک مقایسه کرد، در دریا نیز شما به فانوس دریایی نیاز دارید تا بتوانید مسیر خود را مشخص کنید و چراغ UID دقیقا حکم فانوس دریایی را برای شما دارد، با روشن شدن چراغ آبی رنگ دکمه UID شما می دانید که به کدام سرور از میان تمام سرور های داخل رک باید کابل شبکه متصل کنید یا از آن جدا کنید.

دکمه UID در قسمت جلو و قسمت انتهای سرور hp وقتی فشرده می شود به رنگ آبی در می آید بدین ترتیب به راحتی می توان یک سرور مشخص را از بین چند سرور در حال کار تمیز داد و فقط تغییرات مد نظر را برای سرور مورد بحث انجام داد. این قابلیت اگر چه ممکن است ساده به نظر برسد اما بسیار کاربردی و راهگشا خواهد بود.

نکته : در سرور G10 وقتی سرور روشن است و مانیتور به آن متصل است ، اگر دکمه UID فشرده شود برروی مانیتور مشخصات سخت افزاری سرور نمایان می شود همچنین اگر مشکل سخت افزاری روی سرور وجود داشته باشد در این بخش تصویر به نمایش در می آید.پس اگر دکمه UID سرور G10 را فشردید و با تصویری مشابه تصویر زیر مواجه شدید شک نشوید ، نگران نباشید، این یکی از قابلیت های سرور hp نسل G10 است که با فشردن این دکمه توضیحات SERVER HEALTH SUMMARY به نمایش در می آید و اگر سرور شما مشکل سخت افزاری نیز داشته باشد در این بخش نمایش داده می شود.

دکمه UID در سرور G10

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!