نرم افزار SSA سرور hp و ایجاد RAID در ویندوز

نرم افزار SSA سرور hp و ایجاد RAID در ویندوز


نرم افزار SSA اچ پی ، جهت ایجاد RAID از داخل ویندوز

در سرور hp برای ایجاد RAID می توان در صفحه POST Screen با فشردن کلید F10 روی کیبرد وارد محیط Intelligent Provisioning شد و از آنحا وارد SSA یا Smart Storage Administrator شد و در آن محیط دسترسی کاملی به امکانات RAID Controller داشت. با ورود به نرم افزار SSA می توانید مدل های مختلف RAID را با توجه به میزان فضای مورد نیاز و تعداد هارد دیسک متصل به سرور ایجاد کنید و از آنها جهت استفاده سیستم عامل متصل به سرور خود بهره ببرید. ابزار SSA سرور hp با در اختیار داشتن رابط گرافیکی کاربر پسند ، به عنوان یکی از نقاط قدرت سرور hp در برابر سایر محصولات مشابه در نظر گرفته می شود ولی اکثر کاربران سرور hp برای ایجاد RAID تنها با همان مسیر اشاره شده به نرم افزار SSA آشنایی دارند و همیشه حتی بعد از نصب سیستم عامل ویندوز (یا هر سیستم عامل دیگری) برای بررسی وضعیت RAID ، مدیریت هارد دیسک جدید و ایجاد RAID جدید در ویندوز خود ، شروع میکنند به ریست کردن سرور و وارد شدن به محیط SSA از مسیر Intelligent Provisioning که البته مسیری است که با آن می توان تمام اقدامات مورد اشاره را انجام داد اما همان طور که در ابتدا گفتیم ، نیازمند ریست شدن سرور است، آیا این راه حل بهینه ای است؟

با وجود تمامی امکاناتی که در ابزار SSA وجود دارد اگر بخواهید از مسیر ورود به Intelligent Provisioning به نرم افزار SSA متصل بشوید نیاز است که سرور ریست بشود. و این به معنی از دسترس خارج شدن سیستم عامل و بروز اختلال در دسترسی به سرویس های موجود برروی سرور است. اما شرکت HPE برای پایین آمدن زمان خاموشی سرور (Down Time) امکانات فراوانی برای دارندگان تجهیزات سرور hp ارائه کرده است، همانند امکاناتی که iLO تحت وب به مسئول شبکه یا مدیر سیستم ارائه میکند و برای دسترسی به آن نیاز به خاموش کردن سرور نمی باشد ! برای دسترسی به محیط SSA نیز می توانید به ابزار های دیگر شرکت اچ پی تکیه کنید و از خاموش کردن سرور و رفتن به سراغ Intelligent Provisioning چشم پوشی کنید و به جای آن از نرم افزار SSA تحت سیستم عامل استفاده کنید. 

به عنوان مثال برروی یک سرور اچ پی DL380 G9 که سیستم عامل ویندوز دارید و می خواهید دو عدد هارد دیسک دیگر به سرور اضافه کنید، نیاز است تا این دو هارد دیسک جدید داخل آرایه ای از RAID 1 قرار بگیرند و سیستم عامل به فضای ایجاد شده توسط این مدل RAID دسترسی پیدا کند. در چنین شرایطی با استفاده از این نرم افزار اچ پی می توانید بدون نیاز به خاموش کردن سرور و به صورت آنلاین اقدام به ایجاد   RAID 1 بکنید. با در نصب SSA در ویندوز علاوه بر امکان ایجاد RAID در ویندوز ، می توانید وضعیت هارد دیسک متصل به سرور ، RAID ایجاد شده در سرور و تعیین اولویت RAID  و بسیاری اقدامات دیگر را از داخل ویندوز انجام دهید.

امکانات ارائه شده در نرم افزار SSA در ویندوز دقیقا مشابه امکانات نرم افزار SSA داخل Intelligent Provisioning می باشد و هیچ محدودیتی برای اقداماتی که نیاز دارید پیش روی شما نیست.

در ادامه می توانید ویدیو معرفی نرم افزار SSA درون ویندوز و آموزش نصب SSA را مشاهده بفرمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!