HPE Smart Array P440ar 2GB

فروش کنترلر HPE Smart Array P440ar 2GB


تعویض باطری P440ar و نصب باطری جدید

کنترلر در سری سرور های ProLiant شرکت hp دارای یک باطری می باشد که قابل تعویض است، این قطعه از سری اولیه سرور hp وجود داشته و نوع آن در نسل های مختلف تغییر داشته است. در سرور hp نسل نهم به بعد باطری RAID Controller از نوع لیتیومی می باشد و برخلاف نسل های قبل که باطری کنترلر به Cache متصل بود؛ ازاین نسل به بعد باطری کنترلر به مادربرد سرور hp متصل است.در سرور سری ProLiant نسل G9 و در مدل های DL380 , DL360 و ML350 کنترلر SMART ARRAY مدل  P440ar با کش 2 گیگابایت cache 2GB FBWC روی سرور متصل است که دارای یک باطری لیتیومی می باشد.

این باطری پس از گذشت دو تا سه ساعت که به صورت مداوم سرور روشن باشد ، شارژ کامل می شود و بعد از آن تا زمانی که دچار مشکل نشود به فعالیت خود ادامه می دهد و در صورتی که دچار مشکل شود نیاز است که باطری P440ar را تعویض کنید.

چه موقع نیاز به تعویض باطری P440ar است؟

زمانی که هر قطعه ای منجمله باطری P440ar در سرور hp دچار مشکل بشود چراغ استاتوس در قسمت جلو سرور نارنجی چشمک زن می شود، اما برای اینکه متوجه بشوید این چراغ چشمک زن هشدار خرابی کدام قطعه را اعلام می کند دو راه حل دارید:

  1. از iLO سرور hp وارد محیط IML بشوید و لاگ سخت افزاری سرور را مشاهده کنید.
  2. سرور را ری استارت کنید و لاگ های POST Screen و Intelligent Provisioning را بررسی کنید.

برای بررسی لاگ سخت افزار سرور hp در iLO باید کابل شبکه به پورت iLO متصل کنید و با درج IP مختص به پورت iLO در مرورگر وارد وارد محیط لاگین iLO بشوید و با درج نام کاربری و رمز عبور مخصوص سرور خودتان از امکانات منحصر به فرد iLO استفاده کنید، که همان طور که اشاره شد برای بررسی سلامت سخت افزار باید در قسمت IML وارد بشوید، اگر در مورد باطری P440ar این خطا و Error ذکر شده باشد که Battery Capacity Disable شده است و سرور بیش از سه ساعت است که روشن می باشد، پس متاسفانه باطری سرور شما دچار مشکل شده و باید تعویض گردد.

همین متن خطا در هنگام نمایش توضیحات صفحه POST Screen نیز نمایان می شود و می توانید با وارد شدن به محیط Intelligent Provisioning که با فشردن کلید F10 روی کیبرد خود نیز در صفحه POST Screen شروع به فعالیت می کند نیز این مشکلات را بررسی کنید. برای اینکار می توانید در Intelligent Provisioning وارد قسمت SSA یا Smart Storage Administrator بشوید و در قسمت status توضیحات کامل خطا به وجود آمده را مشاهده کنید.

لازم به توضیح است که اگر روی سرور شما سیستم عامل ویندوز به صورت مستقیم نصب است می توانید از نرم افزار SSA داخل ویندوز نیز استفاده کنید و تمامی این اطلاعات را بدون ریست کردن سرور خود مشاهده کنید.

در هر صورت برای تعویض باطری P440 و نصب باطری جدید می توانید از ویدیو زیر کمک بگیرید، اما توجه داشته باشید که برای تعویض باطری P440ar حتما برق را از Power سرور جدا کرده باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!