نصب ESX

نصب ESX


نصب ESX برروی سرور hp

نصب ESX روی سرور hp همچون سایر سیستم عامل ها که نیاز به در اختیار داشتن درایور مخصوص همان سخت افزار است ، مستلزم در اختیار داشتن نسخه مخصوص می باشد. به طور کلی برای نصب ESX برروی هر سخت افزار ابتدا باید در چک لیست شرکت VMware تحت عنوان Compatibility List بررسی کنید که آیا سخت افزار مورد نظر شما یا سروری که در اختیار دارید توانایی پشتیبانی است نسخه ای از سیستم عامل ESX را دارا می باشد یا خیر. به همین منظور و با توجه به گستردگی محصولات سرور hp در بازار جهانی ، شرکت VMware نسخه ای مخصوص سرور hp برای هر ورژن از سیستم عامل ESX ارائه می کند که به آن ESX HPE CUSTOM می گویند.

پس از آنکه سخت افزار سرور خود را در چک لیست Compatibility List بررسی کردید و در صورتی که این سخت افزار سرور توانایی پشتیبانی از سیستم عامل ESX را داشت باید نسخه ESX که دارای درایور مخصوص سخت افزار شما می باشد را دانلود نمایید. در اینجا آموزش نصب ESX برروی سرور hp را خدمت شما معرفی می کنیم بنابراین به سراغ نسخه ای از سیستم عامل ESX که مخصوص سرور hp می باشد رفته و آن را دانلود می کنید. 

پس از آنکه دانلود نسخه نصبی سیستم عامل ESX به اتمام رسید جهت نصب ESX روی سرور hp باید فایل ISO دانلود شده را برروی یک دیسک یا برروی فلش بوتیبل نمایید. با توجه به اینکه سرور شما از نسل G9 به قبل می باشد و یا از نسل G9 یا بالاتر می باشد ، می توانید روش بوتیبل کردن فلش با نرم افزار RUFUS را در مقاله ای تحت عنوان آموزش بوتیبل کردن فلش برای سرور hp مطالعه کنید و به صورت گام به گام فلش حاوی نسخه نصبی ESX را برای سرور خود آماده کنید.

با آماده شدن فلش (یا دیسک) حاوی نسخه نصبی ESX باید سرور خود را نیز محیا پذیرش سیستم عامل جدید بکنید. سرور نیز مانند یک کامپیوتر معمولی برای نصب هر گونه سیستم عامل نیاز به در اختیار داشتن فضای ذخیره سازی یا به عبارتی هارد دیسک می باشد. همان طور که در مقاله معرفی سرور و بررسی تفاوت سرور و کامپیوتر معمولی بررسی شد، برای داشتن هارد دیسک برروی سرور باید با تنظیم قطعه ای تحت عنوان RAID Controller اقدام به ایجاد آرایه ای از هارد دیسک( RIAD ) برروی هارد دیسک های متصل به سرور کرد و از طریق آن فضای ایجاد شده توسط RAID مورد نظر خود را جهت نصب به سیستم عامل معرفی نمایید. (به عنوان مثال اگر دو عدد هارد دیسک یکسان و مشابه در روی سرور دارید بهترین مدل RAID استفاده از RAID 1  می باشد که می توانید آموزش ایجاد RAID 1 برروی سرور hp را در اینجا مطالعه کنید و یا اگر سه عدد هارد دیسک مشابه و یکسان در اختیار دارید می توانید RAID 5 ایجاد نمایید و آموزش ایجاد RAID 5 در سرور hp را از اینجا مشاهده کنید.)

بعد از ایجاد RAID مورد نظر ، مراحل نصب ESX را برروی استوریج خود به طریقی که در ویدیو زیر نمایش داده می شود انجام دهید. توجه داشته باشید که در موقع نصب ESX تمام فضای هارد دیسک یا استوریجی که برای نصب ESX انتخاب می کنید توسط این سیستم عامل فرمت خواهد شد و هرگونه اطلاعات موجود برروی آن از بین خواهد رفت.

نکته: شما می توانید برای نصب ESX به عنوان یک Hypervisor از یک فلش یا فلش مموری به عنوان استوریج جهت نصب استفاده کنید و از فضای حاصل از اعمال RAID برروی هارد دیسک های متصل به سرور خود به عنوان فضایی که ماشین مجازی خود را برروی آن ایجاد می کنید ، استفاده نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!