Non-Volatile Memory Corruption Detected

Non-Volatile Memory Corruption Detected


مشاهده خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected در سرور hp

یکی از مزیت های سرور hp نسبت به سایر محصولات این حوزه توانایی مانیتورینگ ، بررسی سلامت سرور و همچنین دریافت سریع خطا سخت افزاری یا سیستمی به صورت خودکار توسط خود سرور می باشد. این ابزار به عنوان نقطه قوت سرور hp در برابر رقبای خود در زمینه تجهیزات سرور و سخت افزار سرور می باشد. اما شرکت اچ پی از چه طریقی می تواند این امکان را در اختیار مسئول شبکه و یا کاربران سرور hp قرار دهد. برای مشاهده روش شناسایی خطای Non-Volatile Memory و رفع خطای Non-Volatile Memory با ما همراه باشید.

مکانیزم iLO بر روی سرور hp به عنوان مهمترین تفاوت محصولات سرور hp در مقابل سایر تولیدکنندگان تجهیزات سرور می باشد. با استفاده از مکانیزم iLO  که از طریق یک چیپ برروی مادربرد قرار گرفته است و دارای یک Firmware می باشد، اطلاعات تمامی قطعات سرور جمع آوری میشود و از طریق رابط کاربری تحت وب گزارش وضعیت تمامی قطعات قابل مشاهده و مانیتورینگ می باشد. علاوه بر عیب یابی سرور با استفاده از iLO اگر خطایی برروی سخت افزار رخ دهد از طریق LED STATUS در قسمت جلوی سرور و با نمایش رنگ نارنجی ، به مسئول شبکه اعلام خطر می شود و همچنین در هنگام روشن شدن سرور و در مرحله POST یا Power On Self Test که سرور اقدام به چک کردن قطعات خود می کند نیز مشکلات و خطا شناسایی شده به کاربر نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که نمایش خطای سخت افزار در سرور های نسل قبل از G9 با SID PANNEL نیز ممکن بود که با توجه به حذف این قطعه از نسل نهم به بالا ، بهترین راهکار عیب یابی سرور استفاده از iLO می باشد.( گام به گام عیب یابی سرور اچ پی را در اینجا مطالعه کنید)

در این مقاله خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected که با کد 266 در صفحه POST Screen به کاربر نمایش داده می شود را معرفی می کنیم و به راه حل خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected را به شما معرفی می کنیم.

خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected که با کد 266 در صفحه POST Screen  نمایش داده می شود، مربوط به قطعه RAM می باشد. و به این معنی است که سرور نمی تواند از تمامی ظرفیت RAM  موجود برروی سرور hp استفاده کند.

رفع خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected:

برای رفع خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected می توانید چندین راه حل را که در ادامه خدمت شما معرفی می شود، مورد بررسی قرار دهید.

1)  RESET FACTORY کردن سرور در BIOS :

جهت رفع خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected می توانید از طریق اتصال به BIOS سرور hp اقدام به LOAD DEFAULT کردن تنظیمات بایوس یا به عبارتی RESET FACTORY کردن آن بکنید. برای این کار باید سرور را ریست کرده و در صفحه POST Screen با فشردن کلید F9 وارد محیط BIOS سرور بشوید. سپس یا از طریق گزینه FACTORY RESET در منو اصلی BIOS و یا با فشردن کلید F7 برروی کیبرد تنظیمات BIOS رابه حالت پیش فرض کارخانه تغییر دهید و این حالت را SAVE کرده و بعد از اینکه سرور مجدد RESET شد دیگر این خطا را برروی صفحه POST Screen مشاهده نخواهید کرد.

2) RESET FACTORY کردن سرور با برداشتن باطری بایوس :

راه حل دیگر برای رفع خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected این است که سرور را به طور کامل خاموش کرده و کابل برق را از پاور سرور جدا نموده ، سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی باطری بایوس سرور را خارج کرده و اقدام به اتصال پایه باطری به پیچ گوشتی نموده و بعد از حدود 5 ثانیه ، مجددا باطری را به همان صورت سر جای خود قرار دهید ، برق را به سرور وصل کرده و سرور را روشن نمایید. با این کار نیز خطای به وجود آمده رفع خواهد شد.

3) جابجا کردن اسلات RAM برروی سرور :

برای این حذف خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected از صفحه POST Screen سرور hp می توانید اقدام به جابجا کردن اسلات RAM برروی سرور نیز بکنید، البته این راهکار در صورتی موثر واقع خواهد شد که حداقل 2 عدد RAM برروی سرور موجود باشد و در صورتی که این چنین نباشد با توجه به اینکه طبق روش نصب استاندارد RAM برروی مدل های مختلف سرور hp ، نیاز است اولین اسلات برای نصب RAM همواره دارای ماژول رم باشد، بنابراین شما نمی توانید یک عدد رم خود را از آن اسلات خارج کنید و جابجا نمایید.

با اجرای هر کدام از راهکار های ارائه شده به احتمال قوی مشکل شما در مواجه با خطای Non-Volatile Memory Corruption Detected رفع خواهد شد، اما اگر چنین امری اتفاق نیفتاد و همچنان مشکل بر سر جای خود برقرار بود می توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات تعیمر سرور hp ما بهره مند شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!