Memory 207 Initialization Error

Memory 207 Initialization Error


خطای Memory 207 Initialization Error در سرور hp و دلایل آن

در ادامه مقالات معرفی خطا ها و Error متداول در سرور hp ، در این مقاله پیرامون یکی دیگر از خطاهایی که ممکن است برروی سرور hp به وجود بیاید خطایی است که اگر رخ دهد باعث روشن شدن چراغ هشدار در پنل جلوی سرور خواهد شد و LED STATUS را نارنجی رنگ خواهد کرد. بنابراین خطای – Initialization Error که با کد 207 در صفحه POST Screen نمایش داده می شود و گاهاً باعث نمایش دادن خطا دیگری با کد 295 نیز می شود. اگر شما مسئول شبکه یک شرکت یا مسئول نگهداری دیتاسنتر هستید و با خطا 207 Initialization Error مواجه شده اید و نتوانستید آن را رفع کنید می توانید از این مقاله کمک بگیرید و خطا 207 Initialization Error را رفع کنید.

توجه داشته باشید که با رخ دادن خطای 207 Initialization Error برای یک یا تعداد مشخصی از رم موجود برروی سرور hp ، آن میزان از رم که درگیر خطای Initialization Error 207 شده اند از دسترس CPU خارج می شوند. همچنین در سیستم عامل نیز میزان رم در اختیار سیستم عامل به مقداری که رم درگیر این خطا شده باشد کمبود نمایش می دهد.

برای رفع خطای 207 Initialization Error باید ابتدا به متن خطا نمایش داده شده در صفحه POST Screen توجه کرد، در آن متن توضیحات آن خطا حتما به این نکته اشاره شده است که کدام اسلات رم DIMM دارای مشکل است، بنابراین بخش مهمی از مسیر رفع مشکل پیموده میشود. همچنین مانند تمامی مشکلات سرور hp می توان جهت عیب یابی سرور از مکانیزم iLO نیز کمک گرفت.

ilo active session

رفع خطا 207 Initialization Error سرور hp:

1) اطمینان حاصل کردن از سلامت RAM:

برای اینکه از سلامت RAM که خطای 207 Initialization Error در صفحه POST Screen درباره آن به نمایش درآمده است اطمینان حاصل کنید راه های مختلفی وجود دارد اما ساده ترین راه این است که یک RAM که از سلامت آن اطمینان دارید را جایگزین این RAM بنمایید و در صفحه POST Screen مشاهده کنید که خطا 207 Initialization Error همچنان برای آن DIMM به نمایش در می آید یا با تعویض RAM مشکل حل شده است.

در این مرحله می توانید از سایر RAM موجود روی سرور خود نیز استفاده نمایید. به این معنی که RAM دارای خطا 207 Initialization Error را با DIMM که بدون خطا می باشد جابجا کرده و در صفحه POST Screen بررسی کنید که آیا DIMM محل وقوع خطا تغییر کرده است یا خیر. اگر تغییر کرده بود که RAM خراب شناسایی شده است ، اما اگر با وجود تعویض RAM همچنان برای همان DIMM خطا 207 Initialization Error نمایش داده می شود باید به سراغ راه حل های دیگر رفت.

 2) اطمینان از تمیز بودن CPU یا اسلات اتصال CPU به مادربرد:

** قبل از هرچیز باید به شما هشدار بدهیم که این اقدام نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد، تکنسین دارای مهارت کافی می تواند به سادگی این امر را بررسی نماید اما اگر چنین شرایطی وجود ندارد به علت حساسیت بالا اسلات CPU و وجود پین های بسیار حساس برروی این اسلات از انجام اقداماتی که در ادامه توضیح داده می شود پرهیز کرده و از کارشناس سخت افزار سرور جهت بررسی مشکل کمک بخواهید. **

برای اطمینان از عدم وجود گرد و غبار یا سایر ذراتی که مانع ارتباط صحیح و کامل پردازنده CPU با مادربرد و یا قسمتی از مادربرد می شود باید ابتدا سرور را خاموش کرده ، برق را از پاور سرور جدا نمایید، سپس با برداشتن هیتسینک از روی CPU و باز کردن گارد محافظ پردازنده قسمت طلایی رنگ یا همان برد پردازنده را مشاهده نمایید که دارای آلودگی (هرچند ریز و جزئی) برروی هیچ قسمتی از CPU نباشد چون هرگونه آلودگی و گرد و غبار مانع اتصال CPU با پین های موجود در قسمت اسلات CPU می شود و هر کدام از این پین ها که با پردازنده در تماس نباشد به این معنی است که بخشی از مادربرد سرور اچ پی تحت کنترل CPU نیست و بنابراین در صفحه POST Screen که سرور اچ پی اقدام به بررسی سلامت سخت افزار خود می کند اختلالی را حس کرده و خطا مربوط به آن عملکرد و آن قطعه را به نمایش می گذارد.

همانطور که در مقاله جنرال سرویس سرور اشاره شده است ، وجود گرد و غبار علاوه بر ایجاد مانع در عملکرد سرور (مانند خطا که ممکن است به علت وجود گرد و غبار برروی CPU به وجود می آید) می تواند در بلند مدت باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی یا گاهاً آسیب جدی به مادربرد سرور بشود ، بنابراین به نگهداری سرور در شرایط استاندارد توجه کامل را داشته باشید.

پس از پاکسازی برد پردازنده از هرگونه آلودگی به سراغ قسمت حساس تر ماجرا باید رفت ، اسلات CPU . قسمت اتصال دهنده CPU به مادربرد سرور بسیار بسیار حساس می باشد به گونه ای که اگر در حین پاکسازی کوچکترین ضربه ای به پین مادربرد برخورد کند، ممکن است آسیب به بخشی از عملکرد مادربرد سرور وارد شود و با شانس بسیار بالایی ممکن است به طور کامل برد سرور غیر قابل استفاده بشود و یا تعمیر سرور بسیار پرهزینه شود، بنابراین مجددا تاکید می شود جهت پاکسازی سرور از گرد و غبار از کارشناس سخت افزار سرور کمک بخواهید.

3) تعویض CPU:

در صورتی که دو مرحله قبل را انجام داده اید و همچنان با خطا 207 Initialization Error در سرور hp خود مواجه می شوید، باید اقدام به تعویض CPU خود کنید. برای این مرحله باید از پردازنده ای که از سلامت آن اطمینان دارید کمک بگیرید، همچنین بهتر از در صورتی که سرور شما دارای دو پردازنده است ، این دو را با یکدیگر جابجا کنید بعد از در صفحه POST Screen دقت نمایید که آیا محل وقوع خطا 207 Initialization Error همچنان همان DIMM است یا خیر. شما می توانید جهت آموزش نصب CPU برروی سرور hp اینجا کلیک نمایید.

اگر تمامی مراحل فوق را به درستی انجام داده اید و همچنان خطای 207 Initialization Error برروی سرور وجود دارد به این معنی است که برد اصلی سرور hp شما دچار آسیب جدی شده که ممکن است تعمیر سرور امکان پذیر باشد و نیاز به بررسی بیشتر توسط کارشناس سخت افزار که توانمدی رفع مشکل کلیه محصولات ProLiant شرکت hp را دارند ، می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!