عیب یابی سرور اچ پی با ILO

عیب یابی سرور اچ پی با ILO


عیب یابی سرور hp با بررسی لاگ سخت افزار در iLO

وقتی که یک سرور که داخل مدار سرویس دهی در شبکه است است و خطای سخت افزاری بروز می کند و سرور دچار مشکل سخت افزاری می شود برای مدیر سیستم گام اول رفع مشکل ، شناخت قطعه آسیب دیده و شناخت اصل مشکل است. اما اکثر راه های شناخت مشکل نیاز به خاموش کردن سرور دارد. این در حالیست که با وجود مشکل سخت افزاری که سرور دچار آن شده است، همچنان سیستم عامل در حال فعالیت است. در نظر داشته باشید که اگر سیستم عامل ریست شود ممکن است دیگر امکان بوت شدن سرور نباشد یا شما هنوز اخرین بک آپ را اطلاعات خود نگرفته اید و خاموش کردن سرور برای عیب یابی، کاری است که ریسک بسیار زیادی دارد. در کنار تمامی اینها تا حد ممکن نباید سرویس دهی سرور در شبکه مختل بشود بنابراین می توان گفت که باید تا حد ممکن روش های سریعتر عیب یابی سرور را در آماده داشت و با کمترین زمان قطعی دسترسی به سرور مراحل عیب یابی سرور و رفع عیب را پشت سر گذاشت.در این مقاله قصد داریم روش عیب یابی سرور hp با استفاده از اماکانات منحصر به فرد آن را خدمت شما معرفی کنیم. مکانیزم iLO که از طریق اتصال به پورت iLO در دسترس کاربر سرور هست می تواند به صورت آنلاین لاگ های خروجی قطعات مختلف سرور را نمایش دهد با استفاده از مکانیزم مانیتورینگ iLO می توان سرور hp را به سرعت عیب یابی کرد. اما به چه صورت می توان از لاگ پورت iLO استفاده کرد.

اگر برروی سرور خود دچار بروز مشکل سخت افزاری شده باشد و اگر شما از سرور hp برای زیر ساخت شبکه خود استفاده کرده باشید می توانید از امکاناتی که شرکت اچ پی برای مصرف کنندگان تامین کرده است استفاده کنید. مهمترین ویژگی که می توان به عنوان نقطه قوت سرور hp در برابر سایر تولید کنندگان تجهیزات سرور در نظر گرفت مکانیزم iLO است. اما iLO چیست؟ چیپست خاصی برروی مادربرد محصولات اچ پی وجود دارد که برروی آن یک Firmware نصب شده است که می توان از طریق شبکه و با متصل شدن به پورت RJ45 مختص این چیپست ، به قدرت این چیپست دسترسی پیدا کرد، آن هم در محیطی بسیار کاربرد پسند و تحت وب.  اما امکانات iLO چیست؟ کاربرد اصلی مکانیزم iLO به عنوان سیستم مانیتورینگ و کنترل کننده سخت افزار سرور است و این فرآِیند از طریق دریافت اطلاعات توسط Firmware سیستم iLO از Firmware سایر قطعات است. این ارتباط به صورت لحظه به لحظه است بنابراین در همان لحظه ای که مشکل به وجود بیاید گزارش آن توسط iLO دریافت می شود و به خاطر اینکه مکانیزم iLO سرور hp ، این قابلیت را دارد که می تواند اطلاعات گزارش های دریافتی را آرشیو و نگهداری کند ، با دسترسی به پرتال آن می توانید زمان دقیق بروز مشکل را نیز مشاهده کنید. 

با این توصیفات شما برای پیدا کردن دلیل مشکلات سخت افزاری سرور اچ پی ، می توانید به صورت آنلاین نیز این کار را انجام دهید. البته این امکان همان طور که اشاره شد در سرور hp است و در سایر تجهیزات تولیدکنندگان دیگر چنین قابلیت هایی وجود ندارد. در سرور hp فقط کافی است به پورت iLO متصل شوید و با بررسی لاگ اتفاقات سخت افزار سرور خود مشاهده کنید که ریشه بروز مشکلات سخت افزاری فعلی شما از کدام یا کدامین قطعات است ، با عیب یابی سرور hp با کمک لاگ iLO علاوه به کاهش نیاز شما به خاموش کردن سرور و افزایش زمان سرویس دهی سرور، دقت عیب یابی سرور نیز افزایش می یابد و مشکل با چالش کمتری حل خواهد شد.

همچنین به یاد داشته باشید اگر مشکل عمیقی وجود داشته باشد که موجب خاموش شدن سرور شود ، می توانید به صورت گام به گام عیب یابی سرور را انجام دهید که در این صورت اولین مرحله بررسی گزارش سخت افزار برروی POST Screen می باشد.ضمن اینکه لاگ اتفاقات سخت افزاری سرور در iLO وجود دارد و همیشه می توان به آن رجوع کرد.

در ادامه به عنوان راهکار در جهت عیب یابی سرور hp با کمک لاگ سخت افزار سرور در مکانیزم مانیتورینگ iLO ، ویدیو آموزشی زیر را می توانید مشاهده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!