خدمات DDR در بخش فروش سرور hp

خدمات DDR در بخش فروش سرور hp


چرا خرید سرور hp

وقتی در ساختار شبکه نیاز به در اختیار داشتن سرور فیزیکی وجود دارد انتخاب های متعددی پیش روی شما خواهد بود، اما همواره یکی از گزینه های اصلی استفاده از محصولات شرکت اچ پی می باشد.انتخاب سرور مناسب شبکه پارامتر های مختلفی دارد که در تمامی این عوامل و پارامتر ها سرور hp به عنوان بهترین یا یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود، اما در این مقاله سعی داریم برای شما دلایل خرید سرور hp را نام برده و پاسخ دهیم که از میان تمام تولید کنندگان سرور در سطح دنیا، چرا خرید سرور hp ؟ برتری سرور hp در چیست ؟

اما در ابتدا بررسی کنیم که به چه علت نیاز به خرید سرور وجود دارد؟ سرور چیست و کارکرد سرور در شبکه چیست ؟ اساسا نقش سرور در ساختار شبکه به عنوان ارائه کننده یک سرویس واحد و مشخص می باشد و اطلاعات کاربران برروی این سرور قرار خواهد گرفت. در این بخش باید در نظر داشته باشید که نیاز است سرور به صورت 24*7 روشن بوده و ارائه سرویس نماید. با این تفاسیر نقش سرور به عنوان سیستمی که به صورت دائمی در بلند مدت روشن خواهد بود و اطلاعات یک شرکت یا سازمان که به نوعی مهمترین دارایی آن مجموعه است را در خود نگهداری میکند، باید قدرت سخت افزاری بالا برای سرویس دهی مناسب و با حداکثر زمان دردسترس بودن را تامین کرده و همچنین با استفاده از مکانیزم RAID بتواند ضریب ایمنی اطلاعات را بالا ببرد. شرکت اچ پی به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات سرور و دیتا سنتر به عنوان شرکتی پیشرو در این عرصه محصولات با کیفیت خاص خود را تولید می کند که علاوه بر این ویژگی های اولیه مربوط به سرور امکانات بیشتر و قابلیت های متمایزی با به روز ترین تکنولوژی به کاربران تجهیزات سرور ارائه می کند که این قابلیت های پیش فرض سرور را با کیفیت بهتر و امکان استفاده ساده تر در اختیار داشته باشید.

دلایل خرید سرور hp

برای ذکر دلایل خرید سرور hp و اینکه چرا دربین دامنه گسترده تولیدکنندگان تجهیزات سرور سراغ خرید سرور hp برویم دلایل فنی متعددی وجود دارد که در ادامه به ذکر چند مورد می پردازیم:

1 : ویژگی های بازار ایران و تامین قطعات در آینده

در گام اول باید توجه داشته باشید که کشور ما و بخصوص بازار سرور و کالای کامپیوتری تحت تاثیر تحریم ها و قوانین خاصی قرار دارد که ممکن است در کمتر نقطه ای از جهان شاهد آن باشید، بنابراین نقش شرایط بازار ایران در انتخاب شما تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت و ما نیز در اولین گام و اولین دلیل در جهت برتری محصولات سرور hp به این مورد می پردازیم.

همانطور که اشاره شد شرکت hp به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات سرور در سطح جهان شناخته میشود و در کشور ما نیز به تبعیت از شرایط بازار جهانی بخش قالب بازار سرور و قطعات سرور در اختیار محصولات hp قرار دارد و با وجود قوانین سرسختانه شرکت اچ پی برای فروش به بازارگانان ایرانی ، در طی سالهای قبل محصولات hp در بازار داخلی ایران نیز راحت تر از سایر برند ها یافت می شود و تنوع محصولات این برند بالاتر از سایرین می باشد بنابراین با توجه به طول عمر قطعات سرور و تجهیزات سرور در ساختار شبکه ، اگر در آینده نیاز به خرید قطعات سرور و افزایش قدرت سرور وجود داشته باشد و یا اگر برحسب نیاز و جهت تعمیر سرور نیاز به قطعه ای خاص وجود داشته باشد، تامین قطعات سرور hp بسیار راحت تر از محصولات سایر تولید کنندگان خواهد بود و این نکته ای بسیار با اهمیت می باشد.

2: ایجاد RAID و قدرت RAID Controller سرور hp :

برای ارائه سرویس در شبکه به هر میزان نیز که یک کامپیوتر معمولی قوی باشد باز سخت افزار ارائه کننده آن سرویس یک سرور فیزیکی خواهد بود و دلیل آن مزیت اصلی سرور فیزیکی نسبت به یک کامپیوتر معمولی می باشد که همان در اختیار داشتن RAID Controller و قابلیت و امکان ایجاد RAID می باشد. در این بخش نیز قدرت سرور hp نسبت به سایر گزینه ها به چشم میخورد، سرور hp در نسل های مختلف با در اختیار داشتن RAID Controller قوی (اکثرا سخت افزاری) توان ایجاد RAID Level مختلف و نگهداری از ساختار آرایه در شرایط مختلف را دارا می باشد، علاوه بر اینها ارتباط با RAID Controller و اعمال تنظیمات مختلف برروی هارد دیسک متصل به سرور ، ایجاد RIAD ، بازسازی آرایه یا Rebuild RAID و همچنین بررسی سلامت RAID و مواردی از این دست که مرتبط با RIAD یا RAID Controller است برروی سرور hp بسیار راحت و با روش های مختلف امکان پذیر است. این ابزار ارتباط با RAID Controller و مدیریت آن ،بروی مدل های مختلف در نسل های گوناگون دارای رابط کاربری تصویری و کاربرد پسند می باشد که امکان سهولت کار را فراهم مکیند،علاوه بر این همواره در ارائه نسل جدید سرور hp سعی شده است این رابط کاربری دارای جلوه یکسان با حداقل تغییر نسبت به نسل قبل باشد تا کاربران درهنگام استفاده دچار سردرگمی نشوند.

برای اتصال به این رابط کاربری از روش های مختلف می توان استفاده کرد، به عنوان مثال در سرور نسل G7 و قبل از آن با استفاده از یک دیسک نوری به نام Smart Start این رابط کاربری در دسترس بود به این صورت که نیاز بود سرور ریست شده و دیسک حاوی Smart Start بوت بشود و یا نرم افزار کنترل کننده RIAD Controller تحت نام نرم افزار SSA برروی سیستم عامل روی سرور نصب شده و کاربر از طریق آن بتواند اقدامات دلخواه خود را انجام دهد. در سرور نسل G8 به بالا علاوه بر وجود نرم افزار SSA تحت سیستم عامل ، ابزاری تحت عنوان Intelligent Provisioning نیز ارائه گردید که خود به عنوان یکی از نقاط قدرت سرور hp در موارد بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما در اینجا لازم است اشاره شود که در Intelligent Provisioning ابزار مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها SSA می باشد، به دلیل اینکه Intelligent Provisioning به صورت Embedded برروی مادربرد سرور تعبیه شده است دیگر نیازی به بوت کردن دیسک نوری Smart Start از بین رفت و این ابزار و ابزار های دیگر تحت نظر سرویس Intelligent Provisioning به راحتی و بدون نیاز به CD یا DVD در اختیار مدیر سیستم و یا مسئول شبکه قرار می گیرند.

این رابط کاربری زیبا و در عین حال ساده که سهولت استفاده را ارائه می کند را با ابزار مدیریت RAID در سایر سرور های تولید شرکت های دیگر مقایسه کنید تا به قدرت سرور اچ پی در این بخش پی ببرید.

3: قابلیت Intelligent Provisioning و قدرت انجام تنظیمات مختلف روی سرور hp :

همان طور که در مورد قبل اشاره شد از نسل G7 به بالا برروی سرور hp یک سیستم به صورت Embedded طراحی و ارائه شد تحت عنوان Intelligent Provisioning که جهت دسترسی به آن پس از روشن شدن سرور و در صفحه POST Screen می توان با فشردن کلید F10 وارد محیط این ابزار بشوید ، در ابزار Intelligent Provisioning قابلیت های متنوعی وجود دارد از جمله:

  • امکان اعمال تنظیمات دلخواه برروی BIOS profile
  • امکان اعمال تنظیمات و تعیین سطح دسترسی کاربر به iLO (در قسمت بعد به معرفی مکانیزم iLO خواهیم پرداخت)
  • امکان دریافت گزارش سلامت قطعات و نحوه عملکرد آنها
  • امکان تست سخت افزار و بررسی دقیق سلامت آنها
  • امکان ایجاد RAID با ابزار SSA
  • امکان نصب سیستم عامل و درایور های مختص آن به صورت اتوماتیک

ارائه این قابلیت ها تحت قالب یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند یکی دیگر از نقاط قدرت سرور hp می باشد.اما توجه داشته باشید که این قابلیت نیز زیر مجموعه مکانیزم iLO میباشد و در صورت آسیب به iLO و یا دریافت خطا iLO Self-Test Error برروی سرور و عدم رفع این خطا، علاوه بر iLO دسترسی به Intelligent Provisioning نیز با مشکل مواجه می شود. برای بررسی دقیق ویژگی Intelligent Provisioning کلیک نمایید.

HPE ILO 5

4 : مکانیزم iLO ، مهمترین برگ برنده سرور hp :

از مهمترین برتری سرور hp در مقابل سایر رقبا و از دلایل اصلی پاسخ به اینکه چرا خرید سرور hp منطقی می باشد ، هیمن قابلیت است. iLO یا Integrated Lights-Out مکانیزم اختصاصی شرکت اچ پی می باشد که برروی تمامی سرور های این شرکت به صورت یک چیپست نصب شده است، با این مکانیزم و از طریق Firmware آن سرور hp وضعیت تمامی قطعات متصل برروی سرور را بررسی می کند و به صورت تصویری گزارش تمامی اتفاقات و رخداد های مربوط به سخت افزار سرور را به مدیر سیستم یا مسئول شبکه ارائه می کند. جهت اتصال به این چیپست و دریافت گزارش سیستم مانیتورینگ سرور می توان از طریق پورت شبکه مختص این چیپست که برروی سرور hp به صورت مشخص و جداگانه از پورت شبکه قرار دارد و تخصیص یک آدرس IP به آن پورت به چیپست iLO متصل شد، این ارتباط تحت پروتکل HTTPS برقرار می شود و برای دسترسی به اطلاعات نیاز با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می باشد که این دو نیز برای هر سرور به صورت واحد برروی شاسی سرور نوشته شده است.

با ورود به صفحه وب iLO می توانید:

  • گزارش های مختلف سیستم سرور را از اولین مرتبه که روشن شده است تا آن لحظه را مشاهده کنید 
  • از نسخه Firmware قطعات مختلف آگاه شوید
  • سلامت سخت افزار مختلف را به صورت جز به جز بررسی کنید
  • دمای قطعات مختلف سرور را به صورت دقیق مشاهده کنید.
  • بدون نیاز به مانیتور و موس و کیبرد و از طریق قابلیت Remote Console برروی مکانیزم iLO ، خروجی تصویر سرور را در مرورگر خود داشته باشید.
  • از راه دور اقدام به روشن یا خاموش کردن سرور خود نمایید.
  • از راه دور برروی سرور سیستم عامل نصب کنید
  • از راه دور نسبت به اپدیت Firmware قطعات اقدام کنید

این قابلیت ها و مواردی دیگر را می توانید در مقاله معرفی کامل مکانیزم iLO مشاهده نمایید اما به طور خلاصه می توان گفت که مکانیزم iLO یک سیستم مانیتورینگ دقیق و کامل سخت افزار سرور می باشد که بخش بزرگی از قابلیت های آن به صورت رایگان در اختیار کاربر سرور hp قرار می گیرد.

باز هم خواهید پرسید ، چرا خرید سرور hp ؟ امیدوارم پاسخ این سوال را به صورت روشن دریافت کرده باشید. موارد بالا و مواردی از این دست که نشان دهنده تکنولوژی بالا محصولات سرور hp و قابلیت های منحصر به فرد این محصولات است به ما اعلام می کند که چرا خرید سرور hp در هنگام انتخاب سرور مناسب شبکه ، درست است . دلایل دیگری نیز برای خرید سرور hp می توان برشمرد که همگی زیرمجموعه ای از همین قابلیت های معرفی شده می باشند.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید سرور hp با کارشناسان بخش فروش DDR تماس بگیرید و ضمن بررسی برتری سرور hp  مورد نیاز خود نسبت به سایر رقبا ،  پس از خرید سرور hp از گارانتی DDR نیز بهره مند شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!